W dzisiejszych internetowych czasach liczba informacji, która zbierana jest o każdym z nas, sprawić może o zawrót głowy. Tego rodzaju informacje określane są jako Big Data, a marketing współczesny teraz chętnie sięga do nich w trakcie przygotowywania różnego rodzaju komunikacji reklamowej i marketingowej z klientem. Pamiętamy być może sceny z filmu "Raport mniejszości", gdy John Anderton "atakowany" był przez reklamy zwracające się do niego po imieniu i nazwisku. To tylko zwykła personalizacja komunikacji z klientem. Jednak tak naprawdę sztuka polega na tym, aby reklama przedstawiała dokładnie te towary i usługi, na których nam zależy. Odpowiednia analiza danych Big Data, a marketing współczesny bardzo chętnie je analizuje, pozwala stworzyć nasz profil kliencki i dostosować komunikację marketingową wielu firm do naszych indywidualnych potrzeb. Dzięki temu możemy otrzymywać komunikaty reklamowe, które będą trafiały nasze zainteresowanie i wzbudza naszą autentyczną uwagę.